FB tracking
FAQ Banner

Horloge.be FAQ

(Vaak gestelde vragen)

We passen onze FAQ sectie constant aan hier op Horloge.be. Op deze pagina vindt u de vragen en antwoorden in relatie tot de horloges, die wij verkopen. Indien uw vraag en antwoord niet op deze lijst staat, stuur hem dan naar ons via de contact pagina, zodat we de vraag kunnen beantwoorden en deze sectie kunnen updaten.

Heeft u een vraag over uw betaling?

Ik heb me bedacht en ik wil mijn bestelling annuleren.

Onze logistieke afdeling werkt heel snel, maar als uw bestelling nog niet is verzonden, doen we alles in onze mogelijkheden om uw bestelling te annuleren. Neem contact op met onze klantenservice en zij zullen u graag helpen.

Ik heb problemen met het betalen met mijn creditcard.

Er kunnen mogelijk veel redenen zijn waarom u geen betaling kunt doen met uw creditcard op onze website. Neem contact op met uw bank, omdat zij u alle details van de afgewezen transactie kunnen verstrekken en u helpen om een succesvolle transactie te doen.

Mijn creditcardbetaling is geaccepteerd, maar mijn bestelling niet.

HWG werkt met geautomatiseerde software voor fraudeherkenning. Uw bestelling is waarschijnlijk door deze software gemarkeerd als mogelijke fraude. Als u uw eigen creditcard gebruikt, kunt u contact opnemen met onze klantenservice, zodat zij u kunnen helpen.

Ik wil graag een factuur hebben.

Geen enkel probleem. Omwille van het milieu sturen wij geen facturen mee met bestellingen, maar u kunt uw factuur downloaden op de orderservicepagina.

Hoe krijg ik mijn terugbetaling?

Restituties worden altijd terugbetaald aan de oorspronkelijke betaalmethode. Dit betekent dat wanneer u met een creditcard betaald heeft, terugbetaald wordt op dezelfde creditcard. U vindt hier meer informatie over terugsturen en ruilen.

Is betalen op uw website veilig?

Absoluut! Onze Payment Service Provider is een van de toonaangevendste betalingsdienstaanbieders die een 100% veilige betaalomgeving biedt. Onze service voldoet aan de beveiligingseisen van Visa en MasterCard in overeenstemming met de PCI DSS-norm (Payment Card Industry Data Security Standard) en de PCI Point-to-Point Encryptie (P2PE) -standaard voor beveiligde POS- en mPOS-oplossingen. Beide PCI-certificaten zijn bewijs van de technische en organisatorische beveiliging.

 
 

Heeft u een vraag over retourneren?

Ik wil mijn product ruilen. Is dit mogelijk?

Het ruilen van een product is makkelijk. Log in op de orderservicepagina en volg de stappen rechtsonderaan de pagina.

Terugbetalen of ruilen, wat stuur ik terug?

Als het product dat u hebt gekocht niet bevalt en u wilt het terugsturen voor een terugbetaling of om te ruilen, moet u het complete product dat u heeft ontvangen, inclusief de doos, labels en alle papieren terugsturen. Het product moet ongedragen zijn.Gelieve het ingevulde retourformulier bij uw zending te voegen. Meer informatie en de voorwaarden voor retourzendingen en ruilen vindt u hier

Wanneer wordt mijn retourzending verwerkt?

Volgens de Nederlandse wetgeving dienen wij binnen 14 dagen na terugontvangst van het product de terugbetaling verwerken, maar wij verwerken de meeste restituties al binnen 5 werkdagen. Houd er rekening mee dat de verwerkingstijd vanwege seizoensgebonden omstandigheden, zoals de kerstperiode, soms tot 7 werkdagen kan duren.

Hoe stuur ik een product terug?

Het terugsturen van een product naar HWG is gemakkelijk. Log in op de orderservice pagina op de website en volg de stappen rechtsonderaan de pagina.

Wanneer staat het geld op mijn rekening?

Volgens de Nederlandse wetgeving dienen wij binnen 14 dagen na terugontvangst van het product een terugbetaling te verwerken, maar wij verwerken de meeste restituties al binnen 5 werkdagen. Nadat we de betalingsopdracht hebben gestuurd naar onze bank- / betalingsdienstaanbieder, is de verwerkingstijd maximaal 72 uur voordat de betaling op uw rekening staat. Meer informatie over terugbetalingen vindt u hier. Houd er a.u.b. rekening mee dat de verwerkingstijd vanwege seizoensgebonden omstandigheden, zoals de kerstperiode, soms tot 7 werkdagen kan duren.

 
 

Heeft u een vraag over de verzending?

Versturen jullie naar mijn land?

In de winkelwagen kunt u zien of verzending naar uw land beschikbaar is. Wij verzenden niet naar alle landen in de wereld. Hier zijn twee hoofdredenen voor:

1. In dit specifieke land hebben we veelvuldig en meerdere gevallen van mailfraude ervaren.
2. De door u gekozen verzendmethode is niet beschikbaar in uw land.

Waarom moet ik (buiten de EU) invoerbelasting betalen?

Holland Watch Group is gevestigd in Nederland. Als u buiten de Europese Unie woont, rekenen wij geen Nederlandse belastingen - zoals BTW-  op uw bestelling, maar uw lokale douanekantoor heeft het recht om invoerrechten, BTW en administratiekosten in rekening te brengen. Niet elk land belast hun burgers en de drempel voor de lasten verschilt per land. Meer informatie over invoerbelasting kunt u opvragen bij uw lokale Douane/Belastingdienst.

Kan ik mijn pakket in Europa volgen?

Ja, dat kan. Ga naar trackyourparcel.eu en log in met uw pakketnummer (ABCxxxxxxx of HWGxxxxxx) en postcode. Op de site wordt dan aangegeven welke koerier is gebruikt en de wat de tracking status van uw pakket is.

Mijn bestelling is niet op tijd aangekomen en ik woon buiten Europa. Wanneer ontvang ik het pakket?

Buiten Europa moeten pakketten vaak worden ingeklaard door de lokale douane om het postnetwerk binnen te gaan. Dit kan een vertraging van maximaal 3 weken veroorzaken. Gedurende de periode dat uw pakket bij de douaneafdeling is, zijn er geen tracking updates beschikbaar. Helaas kunnen wij dit proces niet beheersen of versnellen.

Mijn bestelling is niet op tijd aangekomen en ik woon in Europa. Wanneer ontvang ik het pakket?

Onze postpartners doen hun best om uw pakket op tijd te leveren. Als de levertijd langer duurt dan op onze website is aangegeven, ga dan naar trackyourparcel.eu om te zien waar uw pakket is.

Kan ik mijn pakket buiten Europa volgen?

Als u de optie Standaard Parcel hebt gekozen, is uw bestelling verzonden via de Nederlandse postdienst. Vanaf het moment dat uw bestelling ons magazijn verlaat, heeft het pakket een Nederlands postdienst trackingnummer. Bij aankomst in het land van bezorging wordt aan het pakket een nieuw volgnummer van het lokale postnetwerk toegekend. Vaak zijn deze volgnummers niet gekoppeld, waardoor de tracking verdwijnt. Dit betekent niet dat uw pakket niet wordt geleverd, het betekent gewoon dat het beperkt te volgen is.

 
 

Heeft u een vraag over garantie?

Hoe claim ik de garantie op een kapot horloge?

Garantie kan alleen worden aangevraagd bij het aanbieden van een geldig garantiedocument. De meeste geautoriseerde juweliers en verkooppunten van een merk behandelen uw garantieclaim. Sommige merken eisen dat u naar het originele verkooppunt gaat met uw garantieclaim. Lees hiervoor de garantiekaart / boekje voor nadere informatie. HWG accepteert de gestempelde garantiekaart, of een factuur als garantiebewijs.

Mijn horlogeglas is gebroken / gebarsten, wat moet ik doen?

Helaas valt het horlogeglas niet onder de fabrieksgarantie. Dat gezegd hebbende, op sommige ultradunne horloges en bepaalde designhorloges kan het glas zeer dun zijn en onder te veel druk zijn gemonteerd, waardoor het glas kan breken. Dit wordt beschouwd als een fabricagefout. De meeste fabrikanten weten voor welke horlogeseries dit geldt en bieden volledige garantie. Breuk door stoten, impact, vallen, enz. valt niet onder de garantie.

De band van mijn horloge is gebroken / gescheurd, wat moet ik doen?

Helaas vallen horlogebanden niet onder de fabrieksgarantie. Wij voelen ons echter verantwoordelijk en vinden dat onze klant recht heeft op een goed product. Als u het product dat u hebt ontvangen een productiefout heeft, stuur ons dan alstublieft foto's van het product, zodat we de fout kunnen vaststellen en het probleem oplossen.

Mijn mechanische horloge loopt voor/achter.

Mechanische horloges kunnen tijd verliezen of tijd erbij krijgen. Afhankelijk van het merk is dit toegestaan tot +/- 1 minuut per dag. Wanneer het verlies of de winst buiten deze grenzen ligt, kan een goede horlogemaker dit relatief gemakkelijk aanpassen. Zorg ervoor dat u uw garantiekaart meeneemt en naar een erkende dealer van het merk gaat.

Mijn quartzhorloge werkt niet meer en valt nog onder de garantie. Is het kapot en moet ik het voor reparatie verzenden?

Meestal stopt een quartz horloge wanneer de batterij leeg is. U kunt de batterij laten vervangen door een vertrouwde juwelier of officiële dealer van het merk. Als het horloge dan nog niet werkt, moet het horloge bij een officiële dealer worden aangeboden voor reparatie onder garantie.

Moet ik de merkdoos terugsturen bij het terugzenden van een horloge voor reparatie?

Nee, als u een horloge voor reparatie of een garantie claim terugstuurt, hoeft u alleen het horloge en een geldige garantiekaart of factuur aan ons op te sturen. Zonder een garantiekaart of factuur verwerken we de reparatie niet.

 
 

Heeft u een vraag over horlogebanden?

Ik heb een band op uw site gekocht en nu is de band kapot.

Horlogebanden zijn niet onder fabrieksgarantie gedekt. Als klant heeft u echter het recht op een goed product. Als u het product dat u hebt ontvangen een fabricagefout heeft, stuur ons dan een foto van het product, zodat we de fabrieksfout kunnen vaststellen en wij u een goede oplossing kunnen bieden.

Ik heb hulp nodig bij het vinden van de juiste horlogeband.

Wij helpen u graag een band voor uw horloge te vinden.Stuur ons alstublieft:

1. Afbeelding van de voorkant van het horloge
2. Afbeelding van de achterkant van het horloge
3. Welk type band zoekt u? Origineel (dezelfde band als aan het horloge), originele merkband (maar mag ook een andere band zijn dan die aan het horloge) of een universele band (ook van ander merk)?

De band die ik op uw website heb gekocht, past niet bij mijn horloge.

Het spijt ons dit te horen. Stuur a.u.b. de band terug en geef aan of u een terugbetaling wenst of hulp bij het vinden van de juiste band. Als u onze hulp wilt ontvangen, mail ons dan alstublieft:

1. Afbeelding van de voorkant van het horloge
2. Afbeelding van de achterkant van het horloge
3. Welk type band zoekt u? Origineel (dezelfde band als aan het horloge), originele merkband (maar mag ook een andere band zijn dan die aan het horloge) of een universele band (ook van ander merk)?
Met deze informatie hopen wij dit probleem voor u op te kunnen lossen.

Ik heb een horloge van Skagen. Welke Skagen band heb ik nodig?

Enkele reeksen Skagen horloges zijn geproduceerd met twee verschillende soorten montage. Ofwel zijn de banden uitgerust met twee pushpins of met twee kleine schroeven. Zorg, alvorens te bestellen, ervoor dat u het juiste type montage hebt gekozen.

Ik heb een nieuwe band nodig voor mijn Swatch.

Swatch horloges zijn echt moeilijk om aan de juiste band te koppelen, want de horloges hebben geen code op de achterkant om het horloge te identificeren. Stuur ons alstublieft:

1. Afbeelding van de voorkant van uw Swatch,
2. Afbeelding van de achterkant van uw Swatch,
3. Welk type band zoekt u? Plastic, Siliconenrubber, Leer of Staal?
Op basis van deze informatie bieden wij u banden aan die passen bij uw horloge, zodat u de band kunt kiezen die u wilt.