FB tracking

GRATIS verzending vanaf €50

GRATIS verzending vanaf € 50

GRATIS retourneren binnen 30 dagen

Garantie

1 jaar EXTRA HWG garantie

Veel Gestelde Vragen

Mijn quartzhorloge werkt niet meer en valt nog onder de garantie. Is het kapot en moet ik het voor reparatie verzenden?

Meestal stopt een quartz horloge wanneer de batterij leeg is. U kunt de batterij laten vervangen door een vertrouwde juwelier of officiële dealer van het merk. Als het horloge dan nog niet werkt, moet het horloge bij een officiële dealer worden aangeboden voor reparatie onder garantie.

Mijn mechanische horloge loopt voor/achter.

Mechanische horloges kunnen tijd verliezen of tijd erbij krijgen. Afhankelijk van het merk is dit toegestaan tot +/- 1 minuut per dag. Wanneer het verlies of de winst buiten deze grenzen ligt, kan een goede horlogemaker dit relatief gemakkelijk aanpassen. Zorg ervoor dat u uw garantiekaart meeneemt en naar een erkende dealer van het merk gaat.

Hoe claim ik de garantie op een kapot horloge?

Garantie kan alleen worden aangevraagd bij het aanbieden van een geldig garantiedocument. De meeste geautoriseerde juweliers en verkooppunten van een merk behandelen uw garantieclaim. Sommige merken eisen dat u naar het originele verkooppunt gaat met uw garantieclaim. Lees hiervoor de garantiekaart / boekje voor nadere informatie. HWG accepteert de gestempelde garantiekaart, of een factuur als garantiebewijs.

De band van mijn horloge is gebroken / gescheurd, wat moet ik doen?

Helaas vallen horlogebanden niet onder de fabrieksgarantie. Wij voelen ons echter verantwoordelijk en vinden dat onze klant recht heeft op een goed product. Als u het product dat u hebt ontvangen een productiefout heeft, stuur ons dan alstublieft foto's van het product, zodat we de fout kunnen vaststellen en het probleem oplossen.

Mijn horlogeglas is gebroken / gebarsten, wat moet ik doen?

Helaas valt het horlogeglas niet onder de fabrieksgarantie. Dat gezegd hebbende, op sommige ultradunne horloges en bepaalde designhorloges kan het glas zeer dun zijn en onder te veel druk zijn gemonteerd, waardoor het glas kan breken. Dit wordt beschouwd als een fabricagefout. De meeste fabrikanten weten voor welke horlogeseries dit geldt en bieden volledige garantie. Breuk door stoten, impact, vallen, enz. valt niet onder de garantie.

Moet ik de merkdoos terugsturen bij het terugzenden van een horloge voor reparatie?

Nee, als u een horloge voor reparatie of een garantie claim terugstuurt, hoeft u alleen het horloge en een geldige garantiekaart of factuur aan ons op te sturen. Zonder een garantiekaart of factuur verwerken we de reparatie niet.

 
lijn
 

NIEUW: Gratis 1 jaar extra garantie van HWG


Vanaf 1 oktober 2016 biedt HWG u gratis 1 jaar extra garantie op horloges. Dit is een speciale en unieke service waarbij wij de fabrieksgarantie bij uw horloge gratis een jaar verlengen.

De startdatum van de fabrieksgarantie is de datum op uw garantiebewijs of de datum op uw factuur.
 
Voor de (fabrieks)garantiebepalingen en duur van de garantie kunt u het garantiebewijs/boekje bij uw horloge raadplegen. Verder gelden de volgende voorwaarden:

De extra garantie geldt alleen voor horloges die vanaf 1 oktober 2016 zijn gekocht bij HWG en gaat in vanaf 1 dag na afloop van de fabrieksgarantie. 
- Horloges van merken waarvan HWG officieel dealer is, maar die niet zijn gekocht bij HWG, kunnen wel bij HWG worden aangeboden voor reparatie onder garantie, binnen de termijn van de fabrieksgarantie. Voor deze horloges geldt niet de gratis extra 1 jaar gratis garantie van HWG na afloop van de fabrieksgarantietermijn.
- De extra garantie geldt niet voor kinderhorloges, horlogebanden en andere accessoires.
- Gebruik van originele merkonderdelen bij reparatie onder de extra HWG garantie is afhankelijk van beschikbaarheid bij de fabrikant.
- Ingeval van bedrijfsbeëindiging van de fabrikant, bijvoorbeeld door faillissement, kan HWG bij reparaties gebruik maken van niet-merkgebonden reserveonderdelen


Wat valt onder de garantie?

Lees a.u.b. in het garantieboekje goed na, wat precies door de garantie gedekt wordt. U moet altijd het garantieboekje en -kaarten goed bewaren ingeval u ze onverhoopt nodig mocht hebben.

In het algemeen dekt de fabrieksgarantie defecten, die zich voordoen in materialen en het uurwerk. De fabrieksgarantie dekt geen schade door normaal dagelijks of overmatig gebruik of misbruik aan de armband, aan aanhangsels of aan het glas. Ook wordt waterschade niet gedekt, indien het horloge niet is gebruikt volgens de door de fabrikant gestelde richtlijnen. De garantie dekt niet de levensduur of het vervangen van de batterij. De garantie wordt gewoonlijk ook nietig verklaard, indien onbevoegde reparaties zijn uitgevoerd door iemand anders dan een erkende handelaar van het merk.

Voor alle merken, waar wij officieel dealer van zijn op onze site, ontvangt u een wereldwijde fabrieksgarantie, die bij iedere officiële dealer van dat merk aangevraagd kan worden. Natuurlijk verlenen wij ook hulp, indien u aanspraak wenst te maken op garantie. In alle gevallen zal het horloge worden gecontroleerd en eventueel worden gerepareerd door een gelicenseerde horlogemaker of door de fabrikant zelf.


Hoe maakt u gebruik van de garantie?

Als verkopende partij zijn wij onverminderd verantwoordelijk voor de wettelijke garantie op onze producten.
Dit betekent, dat wij als eerste partij verantwoordelijk zijn voor de garantie ookal biedt een fabrikant van een product wereldwijde garantie.

Reparatie onder garantie

In het geval u een horloge wilt terugsturen om onder garantie gerepareerd te worden, verzoeken we u contact met ons op te nemen.

Na ontvangst controleren we het horloge en bepalen we of uw klacht onder de garantie valt. Is dit het geval, sturen wij het horloge ter reparatie naar de fabrikant. Meestal is de reparatietijd rond de 3 á 4 weken, afhankelijk van de beschikbaarheid van onderdelen. In het geval dat wij menen dat de klacht niet onder de garantie valt, zullen we u dat zo snel mogelijk laten weten.

Na ontvangst controleren we het horloge en bepalen we of uw klacht onder de garantie valt en zo ja, dan zullen het horloge naar de fabrikant sturen. In het geval, dat we denken, dat het niet onder de garantie valt, zullen we u dat zo snel mogelijk laten weten. Meestal is de reparatietijd rond de 3 á 4 weken, dit ligt aan de beschikbaarheid van de onderdelen.

Klantenservice

Contact

Telefoon:  32 (0)78 48 39 34
E-mail: Klik hier
 

Winkel

Meirbrug 2
2000 Antwerpen
32 (0) 3 232 58 08

 

Hoofdkantoor

Telefoon:  31 (0)85 489 20 10
E-mail: Klik hier
 


Informatie

Hoe te betalen
Verzending
Garantie
Veilig bestellen
Contact
Vraag en antwoord

Instructies

Hoe te bestellen
Polsmaat meten